درمان میگرن با بوتاکس

درمان میگرن با بوتاکس چگونه است؟

یکی از بروزترین روش های درمان میگرن که امروزه در کشورهای پیشرفته از قبیل آمریکا و پس از آن اروپا از آن استفاده می کنند درمان میگرن با بوتاکس است .

پس از تجزیه و تحلیل های خیلی زیاد روش درمان میگرن با بوتاکس در نهایت توانست از سازمان غذا و دارو امریکا مجوز خود را دریافت کند . همچنین به علت مزایای زیاد این روش درمانی در میان بیماران مبتلا به میگرن توانسته محبوبیت بالایی پیدا کند .

درمان میگرن با بوتاکس

درمان میگرن با بوتاکس چطور می تواند سر درد ها را کاهش دهد؟

زمانی که بوتاکس در قسمت های مورد نظر تزریق کنیم عضلات ان قسمت فلج شده و موجب شل شدن و مانع از انقباض ان قسمت می شود در نهایت درد های بیمار کاهش می یابد . اما دانشمندان در تحقیق ها و بررسی های صورت گرفته متوجه شدند که در درمان میگرن با بوتاکس برای کاهش سردرد های ناشی از میگرن به فرایند متفاوت تری رخ می دهد و ان به این صورت است که بوتاکس مانع آزاد شدن سیگنال های درد در قسمت های عصبی سر و گردن می شود .

آیا درمان میگرن با بوتاکس روش مناسبی برای تمام سر درد های میگرنی می باشد؟

برای اینکه بدانید آیا درمان میگرن با بوتاکس برای کاهش سر درد های شما تاثیر گذار است یا نه بهتر برای معاینه به یک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید . این روش درمان معمولا برای کسانی که بیماری آنها حاد است و یا سر درد های همراه با گردن درد، سر درد های تنشی می تواند مفید عمل کند .

در بررسی هایی که روی بیماران با سر درد های شدید انجام شد تقریبا ۷۵ درصد بیمارانی که از این روش استفاده کرده اند کاهش شدت سر درد، یا حملات سردرد و یا هر دو مورد را تجربه کرده اند و اما حدود ۶۰ درصد بیماران به طور کامل درمان شده اند همچنین ۲۰ درصد هم هیچ گونه تاثیری را حس نکرده اند .

تاثیر درمان میگرن با بوتاکس چیزی حدود ۵ ماه باقی می ماند و پس از این مدت باید دوباره تزریق انجام شود اما برخی معتقد اند که پس از چند بار تزریق اثر آن به طور دائمی باقی مانده و دیگر نیاز به تزریق مجدد نمی باشد .

بوتاکس کاربردهای زیادی در حوزه پوست و زیبایی دارد مانند لیفت صورت با تزریق بوتاکس که یک روش محبوب برای جوانسازی پوست و صورت است .

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]