ژنیوپلاستی

ژنیوپلاستی یا ژینوپلاستی

ژنیوپلاستی نام یک عمل جراحی زیبایی برای چانه های کوچک و با هدف بزرگ کردن چانه می باشد . جراحان پلاستیک و جراحان فک هر دو می توانند این عمل را انجام دهند .

مراحل جراحی ژنیوپلاستی

ابتدا به پزشک متخصص و جراح مراجعه کنید و در مورد سابقه پزشکی خود با پزشک مشورت کنید . پزشک نیز بر اساس حالت صورت شما و به جهت موزون سازی اجزای صورت با چانه ، حالتی را برای چانه شما در نظر می گیرد .

قبل از جراحی به توصیه های پزشک گوش کنید و از مصرف قرص هایی که پزشک هشدار داده پرهیز کنید . در طی جراحی پزشک با جابجایی قطعه‌ای از استخوان چانه در محلی جلوتر از محل اولیه آن به دنبال بزرگ کردن چانه است. برای دستیابی به این منظور قسمت پایینی استخوان چانه برداشته شده و در محل جدید قرار داده می‌شود که با انجام این کار هم طول چانه افزایش می‌یابد و هم به طور همزمان چانه بالاتر می‌آید .

این عمل تحت بیهوشی عمومی و از داخل دهان انجام می شود به طوری که هیچ زخم قابل مشاهده روی پوست صورت  وجود نخواهد داشت . برش از طریق لثه در داخل لب پایین برای دسترسی به استخوان چانه پایین انجام می شود.

چانه با یک اره کوچک بریده می شود تا بتواند به صورت کنترل شده شکسته شود. سپس پزشک آن را به موقعیت جدید خود منتقل می کند و در جای خود با صفحات فلزی و پیچ های کوچک نگهداری می شود .

بخیه های داخل دهان از نوع قابل جذب است و تا دو هفته جذب می شود . در ژنیوپلاستی برخلاف پروتز چانه ، از جسم خارجی برای تقویت چانه استفاده نمی شود و می توان چانه را به اندازه دلخواه جلو کشید که این خود از مزایای این روش می باشد .

ژنیوپلاستی

دوران نقاهت پس از عمل ژینوپلاستی

• بین ۷ تا ۱۰ روز بیمار می تواند پانسمان خود را بردارد و به فعالیت های خود بپردازد . در این مدت غذای نرم میل شود .
  • ژینوپلاستی یک جراحی بسیار دردناک نیست اما احتمال درد و ناراحتی ناشی از آن برای شما وجود دارد . درد معمولا در چند روز اول بدتر می شود گرچه شاید چند هفته طول بکشد تا کاملا ناپدید شود .
  • لازم است مطمئن شوید که ناحیه جراحی بدون عفونت درمان می شود . به همین علت زمانی که شما در بیمارستان هستید آنتی بیوتیک ها از طریق ورید به شما تزریق می شود. شما با مسکن و گروهی از آنتی بیوتیک ها به خانه می روید .
  • بلافاصله بعد از عمل چانه شما متورم و کبود خواهد شد .تورم را می توان با استفاده از کمپرس سرد و خوابیدن به مدت چند روز به آرامی کاهش داد .

عوارض ژنیوپلاستی

• عفونت در ناحیه چانه یا لب
  • آسیب عصب حسی لب پایین
  • شکل گیری بافت اسکار

برای اطلاع از هزینه ژنیوپلاستی با کلینیک الماس تماس بگیرید .